Trip report
- Podrobnosti
- Zobrazeno: 1
Den 0
Cesta autobusy do Vídně a následný let 16 let starým Boeingem imatrikulace EI-EBD proběhla bez problémů.
Problém nastává ve chvíli, kdy se snažím rozchodit AndroidAuto v půjčeném Mitschubichi Space Star.
Je to důležité,protože v autě chybí držák na mobil a navigaci prostě potřebuji.
Po půlhodině marného boje to vzdávám, protože potřebuji stihnout check-in v ubytování, do půlnoci
zbývá necelá hodina a mám to z letiště přes 50km.
Mobil hozený do držáku na pití, navigace spoustou kruháčů v neznámém prostředí a v noci nic moc, najet na
placený úsek dálnice jsem taky nechtěl a proplétat se úzkými uličkami Messines při hledání parkování taky ne.
Místo nacházím asi 500m od hotelu a dobíhám 5 minut po půlnoci.
Všude tma, zamčeno, na recepci nikdo.Po telefonu budím majitele, klíče prý jsou v depozitu a jak to že
mi nepřišel e-mail...
Pokoj malý, studený, nemám ani kam dát kufr, vybalit věci. WiFi nefunguje. Jsou 4 hodiny ráno, nemůžu
usnout, tak píšu tento první report. Jak budu za chvíli fungovat přes den, netuším.
Den 1
Ráno jsem to nevydržel a restartoval WiFi router,který jen tak visí na chodbě na drátech. WiFi funguje.
AndroidAuto je taky fukční, i když jsem v noci restartoval auto i Android nejmíň 5x, tak dnes se to
spárovalo napoprvé.
Dopolední aktivace CTFF-0076 proběhla sice za větrného počasí, ale bez deště. Na 20m to na dipól chodilo nejlépe do OH,
v OK/OM jsem moc slyšet nebyl.
Na oběd jsem se zastavil v restauraci Hamburgo u Benafim. Chodí tam místní a vědí proč. Grilovaná kuřecí prsa,
hranolky, domácí tatarka a salát za 12 EUR. Porce jak 2 v OK. A kdybych nebyl blbej, mohl jsem mít za tu cenu
grilovanýho platýze.
Po cestě z oběda na CTFF-0070 začal slejvák. Hodinu jsem čekal v autě a když to trochu polevilo, vytáhl jsem na prut jen 10m drátu,
protože stavět dipól se mi nechtělo. Kupodivu to chodilo stejně, možná o něco lépe než dipól. Možná byly lepší podmínky
a zcela určitě lepší QTH. Po 46 QSO jsem to sbalil. Stejně nikdo nevolal, a chtěl jsem využít menší intenzity deště k
balení antény. I tak to v místním červeném blátíčku stálo za to. Jo a auto vypadá jak po rallycrosu (bohužel i uvnitř).
Den 2
Po vydatné snídani (různé druhy pečiva, šunka, sýr, míchaná vejce, kiwi, čaj, místní výborný pomerančový juice) jsem vyrazil
směr Malhao, kde se na kopci v CTFF-0075 nachází Buddhistický chrám. Měl jsem zde vyhlídnuté perfektní místo. Na kopci s úžasným výhledem,
kde stojí v ideálním směru a s ideálními rozestupy dřevěné stožáry na vlajky. Celá přípava vzala za své, když jsem se blížil k
místu, už z dálky mě "vítal" velký černý pes. Majitelka jistě portugalsky říkala "nebojte, je hodný a nic vám neudělá", ale pro
mě to znamenalo hledat jiné místo na vysílání. Kousek pod vrcholem jsem našel piniový háj. Ukázalo se, těsně pod ním je solární
elektrárna. Nakonec jsem musel udělat kompromis. Návrší s BTS, kde ale nebyly 3 body potřebné pro postavení dipólu, a tak jsem vysílal
jen na 10m LW. Nějak to chodilo, nejlépe asi na 15m. 58 QSO v logu.
Po obědě v místním bufetu (sendvič se šunkou s sýrem za 2,50), jsem se vydal místními klikatými silničkami do 15km vzdálené CTFF-0165.
Laguna v mělkém údolí s místním názvem "Lagoa da Sarnadinha", sice fotogenická ale opět bez stromů vhodných k postavení dipólu.
Sklolaminát nakonec uvázán k asi 2m vysokému keři, ramena dipólu jako INV.V na dva půlmetrové keře. Opět se ukázalo, že od vody
to chodí nejlépe. Udělal jsem přes 90 QSO a spoustu OK/OM. Omlouvám se těm s horším vybavením za slabý signál, ale ukazuje se,
že na těch 10W už je to prostě do OK daleko, a z charakteru "expedice", tedy dvě WWFF denně není možné stavět žádné velké anténní
systémy a musím si vystačit s 6,5m vysokým sklolaminátem a několika dráty.
Den 3
Výlet k moři, teda vlastně k oceánu.
Jako místo dopolední aktivace byl vybrán hrad - zřícenina Forte de Almadena. Leží v CTFF-0012 a zároveń platí do WCA CT-00228.
Na parkovišti u hradu stálo několik karavanů a během aktivace prošlo několik skupin turistů, někteří se ptali, cože to tam vlastně provádím.
Protože nejsem úplně exhibicionista, ale hlavně proto, že mě čekal nabitý program jsem se na místě dlouho nezdržoval, a přesunul se
na nádhernou lokalitu Ponta da Piedade, což je mys se spoustou skalních útvarů a jeskyní. Naprosto kouzelné místo. I v této době bylo
parkoviště plné, spousta turistů, a vůbec si nedovedu představit, jak to tu vypadá v sezóně.
Pokud se rozhodnete toto místo navštívit, doporučuji si na to vyhradit minimálně půl dne. Já jsem to prolétl za necelé dvě hodiny,
a dost jsem litoval, že jsem neměl víc času.
Odpolední, trochu opožděná aktivace CTFF-0078 proběhla v místě zvaném Passadicos de Alvor - chodníky (lávky) mezi oceánem a lagunou.
Délka stezky je asi 6km. Zvolil jsem vyvýšené místo asi ve třetině stezky, kde chodilo nejméně turistů. I přes to, že podmínky nebyly
nejhorší, posledních 10 QSO do splnění aktivace mi trvalo asi 45 minut. Zkoušel jsem různá pásma i módy, dle RBN jsem neměl horší
signál než na předchozích aktivacích, a přesto nikdo nevolal. To mě trochu rozladilo a v tu chvíli jsem litoval, že jsem místo aktivace
nezůstal déle na Ponta de Piedade.
Po aktivaci jsem se ještě rozhodl navštívit pláž Praia dos Caneiros, a počkat zde na západ slunce. Málem jsem to nestihl kvůli
brutálnímu provozu v Portimao, a opět - ani si nechci představit, jaký provoz tu musí být v sezóně. 15km jsem jel 40 minut.
Nádherný západ slunce ale stál za to.
Den 4
Jsou aktivace, na které se vyloženě těším (místa, kam lidská noha vkročí naprosto výjimečně), a pak jsou aktivace, které, jak to říct...
prostě udělám ale nemám z nich dobrý pocit. Dnešní dopolední CTFF-0886 patřila mezi ty druhé.
Jasně, CTFF-0886 je rozlehlá, mohl jsem ji udělat včera na stejném místě jako CTFF-0012, nebo si dneska zajet někam 100km na západ, nebo...
Prostě jsem se rozhodl překročit svou komfortmí zónu a vybral místo turisticky exponované, ale zajímavé - Viewpoint of Three Castles v Portimao.
5m drátu na teleskopu připevněném na zábradlí vyhlídky, přímo u promenády. Koncentrace turistů naštěstí nebyla tak velká a tak jediné rušení
bylo v podobě technických služeb města Portimao, které se rozhodly zrovna dnes sekat trávníky v okolí.
Naštěstí během 50 minut bylo v logu 50 QSO, a když 3 minuty nikdo nezavolal, tak QRT a hurá na další aktivaci.
Cestou jsem se zastavil v městečku Silves. Jednak na prohlídku hradu, ale hlavně na oběd. Mimochodem, napadlo by vás kombinovat dušené vepřové
kostky s bílou fazolí a s dušenou kapustou? Ne? Je to skvělé. V Silves mě zaujala ještě jedna věc - desítky čapích hnízd, která zřejmě slouží
jako zastávka při migraci čápů z Afriky třeba k nám. Čápi kroužící nad hradem a dokonce i v ulicích.
Odpolední aktivace CTFF-0102 proběhla u hráze přehrady Barragem da Riberia do Arade.
Hned po příjezdu na místo začalo pršet, a tak jsem vedle auta vystrčil mezi mokré pinie 5m drátu na teleskop zalezl do auta a nečekal zázraky...
Jaké překvapení, když na 28 MHz přišel pěkný pileup (nejen) OK a OM stanic, a to v nejlepších signálech od začátku expedice.
Den 5
Foia - nejvyšší vrchol regionu Algarve, SOTA CT/AL-001 a zároveň CTFF-0074. Na vrchol se dá dojet autem, což je paradox, protože u nás byly
všechny SOTY pod 3km od silnice zrušeny. Asi jinej oddíl. Nebo se správci CT SOTA více snažili?
Vrchol Foia byl po mém příjezdu v mracích a foukal dost silný a ledový vítr. Dohlednost kolísala mezi 50 - 500m. Vytáhl jsem na sklolaminát 5m
drátu, připevnil k dopravní značce. Chtěl jsem poslat spot do SOTA-Watch, ale zapoměl jsem heslo do aplikace. Dlouho jsem ji nepoužil.
Po aktivaci se mraky trochu roztrhaly, a tak jsem obešel vrchol a vyfotil všechny anténní stožáry komerčních služeb (a že jich tam je...),
některé zjevně již nepoužívané.
Po ne příliš chutném obědě v Monchique, jsem navštívil turistickou atrakci - lávky na úbočí hory a přes údolí Barranco do Demo.
Poměrně velké převýšení mi dalo zabrat, ale ty výhledy stály za to.
Cestou na další aktivaci mně navigace protáhla asi 5km nezpevněnou horskou cestou. To byl taky zážitek, ale raději bych ho absolvoval s
nějakým offroadem, ne s vypůjčeným Mitsubishi Space Star.
Odpolední aktivace CTFF-0233 byla plánovaná kousek od přehrady na Riberia de Odelouca, což by znamenalo asi 4km pěšky opět se značným převýšením,
ale byl jsem tak utahanej, že jsem zakotvil na pahorku asi 500m od silnice. Chodilo to celkem pěkně.
Celkové zhodnocení nechám na později. Teď jdu balit na zítřejší odlet. Jediné co mohu napsat již teď - 5 dní je na poznání této úžasné krajiny
strašně málo.
Portugal WWFF Tour 2025 - Trip plan
- Podrobnosti
- Zobrazeno: 6
The schedule will be changed as there is a bike race in the Algarve on the same date.
Day 1 - 18th FEB 2025
CTFF-0076 - Area Protegida do Barrocal
CTFF-0070 - Paisagem Protegida Local da Rocha da Pena
Day 2 - 19th FEB 2025
CTFF-0075 - Área Protegida do Caldeirao
CTFF-0165 - Ribeira do Vascao
Day 3 - 20th FEB 2025
CTFF-0012 - Parque Natural do Sudoeste Alentejano e Costa Vicentina
+ WCA CT-00228 Forte da Boca do Rio
CTFF-0078 - Área Protegida da Ria de Alvor
Day 4 - 21th FEB 2025
CTFF-0886 - Área Protegida da Costa Sudoeste
CTFF-0102 - Área Protegida de Arade/Odelouca
Day 5 - 22th FEB 2025
CTFF-0074 - Area Protegida de Monchique (SIC/ZPE)
+ SOTA - CT/AL-001 Serra de Foia - 902m, 6 points
CTFF-0233 - Mata Nacional da Herdade da Parra
Alternative
CTFF-0071 - Paisagem Protegida Local da Fonte Benemola
The beginnings of activations:
Morning about 10 UTC
Afternoon about 14 UTC
Activation order and times may change due to weather and local conditions.
References
https://wwff.pt/referencias
https://www.cqgma.org/mvs/
https://natura2000.eea.europa.eu/
https://www.protectedplanet.net/region/EU